quarta-feira, 8 de janeiro de 2014

Coon katte

Coon katte

Jeg indsætter ovenstående som værende af stor interesse, idet det ofte blevet anført, at den vilde kat ikke vil parre sig med den indenlandske kat. Killingen tilbudt mig er nu på Fawley Court, Bucks.

Blandt de mange breve, jeg har modtaget fra Amerika er en fra Mary AC Livermore, Cambridge, Massachusetts, USA, der skriver: ". Jeg er lige kommet i besiddelse af en sort langhåret kat fra Maine Det er hverken persisk, Angora eller indisk. De kaldes her 'Coon' katte, og det er vulgært formodes at være en krydsning mellem en almindelig kat og en "Coon". Mine er en rusten bjørn-brun farve, men hans slægtninge har været sort og hvid, blå og hvid, og brun og hvid, sidstnævnte den blideste, kønneste kat, jeg kender. Hans hale er meget busket og en bøde pibekrave pryder hans hals. En af mine venner har et par af disse katte, alle sorte, og de kvindelige Ægtefæller med ingen, men hendes makker. Alligevel ofte hun har i sit kuld en fælles korthåret killing. "

Da ovenstående nåede mig, jeg har modtaget fra en anden korrespondent i USA et meget smukt fotografi af, hvad der betegnes som en "Coon" Cat. Den adskiller sig sikkert meget fra den almindelige langhåret kat i udseende, men som af at det er et kors med Racoon, sådan formodning er helt ude af spørgsmålet, og tanken kan ikke blive underholdt. Fotoene til mig vise, at ørerne er usædvanligt store, hoved lange, længden er i overskud fra øjnene til spidsen af ​​næsen, ben og fødder er store og jævnt dækket med lange, lidt grove hår, sidstnævnte være blottet for totter mellem og for enden af ​​tæerne, og der er ingen lange hår af enhver konsekvens enten i ørerne eller i deres spids. Den flæse eller manke er betydelig, som det er længden af ​​hår dækker kroppen, halen er ret kort og lidt tyk, godt beklædt med hår af samme længde, og i form som en ræv pensel. Øjnene er store, runde, og fuld, med et vildt stirrende udtryk. Bestemt, racen, men det kan opnås, er mest interessant for Cat naturforsker, og farven, som før angivet, er ejendommelige, skal selvfølgelig tiltrække hans opmærksomhed uafhængigt af dens generelle udseende.



Source: Cats

Nenhum comentário:

Postar um comentário