quarta-feira, 8 de janeiro de 2014

Da jeg byggede et hus på landet

Da jeg byggede et hus på landet



Da jeg byggede et hus på landet, glad som jeg af katte, jeg bestemt ikke at holde nogen der, fordi de ville ødelægge fuglereder og køre mine dunede venner væk, og jeg kunne godt lide at se og fodre dem fra vinduerne . Tingene gik glædeligt for en stund. Fuglene blev fodret, og betalte for deres holde med mange og mange en sang. Der var de gamle, og der de unge, og ofte af den time jeg iagttog dem fra vinduet, og de blev så tamme som næppe bekymre sig for at komme ud af min vej, når jeg gik udenfor med mere mad. Men der er altid et men, men en dag, eller rettere aften, da jeg var "ser på", en rotte kom ud fra klipperne, og derefter en anden. Snart begyndte de deres bespise på resterne af fuglenes mad. Så i skumringen kom musene, kort hale og lange, scampering hid og did. Også dette var morsomt. I efteråret købte jeg nogle hasselnødder, og sætte dem ind i et skab ovenpå, gik til London, vendte tilbage, og tænkte jeg ville sove i rum støder op til skabet. Noget sådant. Så snart lyset var derude var en lyd af gnavende kantsten kantsten sweek! knirke en brusende af bittesmå fødder her, der og alle vegne, dunk, bump scriggle, scraggle knirke overhead, over loftet, bag fodpaneler, under gulvet, og i skabet. Jeg tændte et lys, åbnede døren og kiggede ind i lageret for mine hasselnødder. Hvad en Paltrows, hvad en scuffling, hvad en scrambling. Der blev de, mus i tal, de "Made for" nogle huller i hjørnerne af skabet, fik fast, knirkede, kæmpede, skændtes, skubbede deres haler gør kredse skubbe skubbe knirke! mere skubbet, en anden indsats eller to knirke knirke gurgle knirke mere kæmper og de var væk. Gone? Yes! men ikke for længe. Så snart lyset var ude tilbage, de kom. Nej! Åh, kære nej! sove! ikke mere søvn. Uden for, jeg kunne lide at se mus, men når de klatrede vedbend og fik inde, helt ophørt fornøjelsen. Heller ikke det var alt, de kom ind i vineries og forkælet druerne, og rotterne dræbt de unge ænder og høns, og undermineret bygningen også, ud over at lagre mængder af korn og andre ting under gulvet. Resultatet nummer et var, tre katte, der kommer på besøg. Kyllinger Katte der kendte forskellen mellem kyllinger, ællinger, mus og rotter. Resultat nummer to, der efter at have været væk et par uger, jeg gik igen til min hytte, og jeg sov uforstyrret i værelset sent legepladsen af ​​mus. Mine kyllinger og ællinger var sikker, og snart katte tilladt fuglene skal fodres foran vinduet, selvom jeg ikke kunne bryde dem for at ødelægge mange af de reder. Jeg har aldrig lagt mærke til mere fuldt ud meget stor brug for huskat er at mennesket end ved den lejlighed. Hele dagen mine katte var indendørs, dozy, omgængelig, og tilfreds. Natten var de på vagt udenfor, og utvivlsomt reddede mig liv snesevis af mine "unge ting." En eftermiddag jeg så en af ​​mine katte kommer mod mig med tilsyneladende gangbesvær. På sin nær tilgang fandt jeg det bar en stor rotte, der udkom døde. Kommer nærmere, katten lagde rotten. I øjeblikket jeg så det bevæge sig, så er det pludselig stod op og løb væk. Katten fangede det igen. Igen forstilt død, igen stod op og løb ud, og endnu engang var fanget. Den lagde ganske stille, da opfatte katten havde vendt sig, det fik op, tilsyneladende helt uskadt, og kørte i en anden retning, og jeg og katten mistet det! Jeg var ikke ked af det. Denne rotte fortjente sin frihed. Om det var permanent ved jeg ikke, da "Lille-john," katten forblev, og jeg forlod.



Source: Cats

Nenhum comentário:

Postar um comentário