quarta-feira, 8 de janeiro de 2014

Overtro forbundet med huskat

Overtro forbundet med huskat

Mens du skriver den del af min bog, hvori jeg henviste til overtro forbundet med den indenlandske kat, og de fantastiske historier fortalt af de hekse 'katte, følte jeg overbevist om, at i de mørke og tåbelige tider, at selve den omstændighed, af det vidunderlige fakultet på Cat besidder anvende hvad det overholder sine egne formål eller anden måde var årsagen til den uvidende og overtroiske betragtning af at det var "besat" af en ond ånd. Jeg søgte derfor beviser blandt de beviser, givet ved retssagen mod hekse, og var, som jeg havde forventet, belønnet for mine problemer. Hvad en kat ville gøre ville nu ikke urimeligt tænkes klog og vise megen klogskab, hvis ikke attributterne for en dybere art.

Alligevel finder jeg, at der på en retssag for hekseri, blev følgende spørgsmål stillet til en mand: "Nå, og hvad gjorde du se" "Ja, jeg så hende kat gå op og forsøge at åbne døren ved låsen." "Hvad gjorde du?" "Jeg straks dræbt det." Det, der nu betragtes som et dagligdags eksempel på intelligens Cat, bar næppe i beviser mod heks.



Source: Cats

Nenhum comentário:

Postar um comentário