quarta-feira, 8 de janeiro de 2014

Katte, der efter avl vende tilbage til en kuld af lange hår.

Katte, der efter avl vende tilbage til en kuld af lange hår.

Jeg har kendt denne med kaniner, der efter avl korthårede sorter i nogen tid, pludselig vendt tilbage til et kuld "lange hår", men har ikke foretaget eksperimentet med katte. Samtidig kan jeg oplyse, at jeg har lidt eller ingen tvivl om, at en sådan ville være tilfældet, og derfor vil jeg opfordre alle dem, der er glade for katte, eller i virkeligheden, andre dyr af en bestemt race, til at bruge når det er muligt ingen men de af den reneste stamtavle, da dette vil have en tendens til at forhindre megen skuffelse, som ellers ville opstå.

Men jeg afstikkere, og så tilbage til mit emne det russiske langhåret kat. Jeg velberåd sige langhåret kat, for jeg skal herefter nødt til at behandle andre katte fra Rusland, der er korthåret, ingen, som jeg hidtil har set bliver tabby'er, men hele farve. Dette er mere ental, da alle de af lange hår har været brune tabby'er, med kun en eller to undtagelser, som var sort. Det er kun muligt disse var afkom af tabby eller grå forældre, som den vilde kanin har været kendt for at have haft sort afkom. Jeg har set en sort kanin skud fra blandt grå på South Downs.


MISS MARY Greshams persiske killing, "Lambkin".


Source: Cats

Nenhum comentário:

Postar um comentário