quarta-feira, 8 de janeiro de 2014

Prisen var lav og katten en skønhed

Prisen var lav og katten en skønhed



En underlig kendsgerning vedrørende hvide kat ikke kun lang, men også den korthårede race er deres døvhed. Skal de har blå øjne, som er den fancy farve, disse er næsten altid døv, selv om jeg har set prøver, hvis hørelse var så perfekt som i enhver anden farve. Stadig døvhed hos hvide katte er ikke altid begrænset til dem med blå øjne, da jeg alt for godt kender fra at købe en meget fin mand på Crystal Palace Vis nogle få år siden. Prisen var lav og katten "en skønhed", både hvad angår form, frakke, og hale, hans øjne var gule, og han havde en dejlig, sagtmodig, mild, udtryksfuldt ansigt. Jeg stoppede og kiggede på ham, da han meget tog min fancy. Han stirrede på mig vemodigt, med noget som melankoli i blik af hans ravfarvet øjne. Jeg lagde min hånd gennem tremmerne i buret. Han spandt, slikkede min hånd gnides mod ledningerne, satte hans hale op, så meget som at sige, "Se, her er en smuk hale, er jeg ikke en dejlig kat?" "Ja," tænkte jeg, "en meget flot kat." Da jeg kiggede på mit katalog og så den lave pris, "der er noget galt her," sagde jeg, hen for. "Ja, det der være noget galt. Prisen er fejlbehæftet, eller der er noget der ikke rigtigt om denne kat." Nej! Det var en skønhed så tækkelig, så kærlig, så blid så meget blid. "Nå," sagde jeg til mig selv, "hvis der ikke er fejlinformation pris, vil jeg købe denne kat", og med en afsked undersøgelse af sine fortræffeligheder, jeg gik til kontoret af showet manager. Han kiggede på brevet for indrejse. Nej, prisen var ganske rigtigt "to guineas!" "Jeg vil købe det," siger I. Og det gjorde jeg så, men på to guineas jeg købte det dyrt. Yes! meget dyrt, for når jeg fik det hjem, jeg fandt det var "sten" døv. Hvad en ulykkelig kat det var! Hvis lukket ud af spisestuen du kunne høre sit råb om optagelse i hele huset, bliver så døv fattige elendige skabning aldrig vidste støjen det gjort. Jeg ønsker ofte, at det så havde kendt meget, meget ofte. Jeg er overbevist om, at en tiende ville have skræmt det ud af sit liv. Og så kærlig, så kærlig. Men, oh! rædsel, da det opfordrede ud som det sad på mit skød, sin stemme syntes at erhverve mindst ti Cat Power. Og da, hvis det mistede synet af mig i haven, sin stemme steg til lejligheden, føler jeg mig sikker på det kunne have været hørt miles off. Ak! han aldrig vidste, hvad det forpint lyd var ligesom, men jeg gjorde, og jeg har aldrig glemt det, og jeg aldrig skal. Jeg kaldte ham "Obersten" på grund af hans kommanderende stemme.



Source: Cats

Nenhum comentário:

Postar um comentário